by the_chief & no neutral
Συνέντευξη με τον Φώτη Αλεξάκο, Νομάρχη Καρδίτσας
Internet? Internet who..?
1. Ποιά είναι η σχέση σας με το διαδίκτυο;Εδώ και αρκετά χρόνια ασχολούμαι με το διαδίκτυο. Τα τελευταία χρόνια είναι μέρος της καθημερινότητάς μου αφού «μπαίνω» αρκετές φορές κάθε μέρα για να δω και να στείλω e-mails, να ενημερωθώ από τα ενημερωτικά sites, να βρω πληροφορίες.
2. Επικοινωνείτε με τους πολίτες του Νομού μέσω του διαδικτύου;
Ναι είτε μέσω του facebook, είτε με τα e-mails που έχω στη διάθεσή μου. Ειδικά μέσω του facebook εκτιμώ ότι έχεις μια πολύ καλή δυνατότητα να μιλήσεις με τους νέους, να δεις τις αγωνίες και τις προτεραιότητές τους και να διδαχτείς από αυτούς.
3. Παρακολουθείτε τοπικά blogs;
Στο μέτρο που μπορώ τα παρακολουθώ. Πριν από ένα χρονικό διάστημα τα έβλεπα πιο συχνά. Κάποια με απογοήτευσαν γιατί καλυπτόμενα από την ανωνυμία δημοσίευαν συκοφαντικά σχόλια που δηλητηρίαζαν την τοπική πολιτική ζωή. Θεωρώ ότι σε κάθε περίπτωση είναι χρήσιμα και όταν ασκούν αυστηρή κριτική αρκεί να τηρούν το «μέτρο».
4. Γνωρίζετε ποιά είναι η σχέση των δημάρχων του Νομού με το ίντερνετ; Είναι δικαιολογημένο να μην έχουν αντίστοιχη κατάρτιση το 2009;
Το διαδίκτυο πλέον είναι μέρος της ζωής μας. Σε λίγα χρόνια αναλφάβητοι θα είναι οι μη χρήστες Η/Υ. Οι Αυτοδιοικητικοί έχουν ένα λόγο παραπάνω να ασχολούνται με το διαδίκτυο αφού έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για εύκολη και γρήγορη επικοινωνία καθώς και για άμεση ενημέρωση. Σίγουρα η εξοικείωση με τους Η/Υ και το διαδίκτυο είναι πλεονέκτημα για τους ασχολούμενους με τα κοινά, όμως το αν τελικά είναι καθοριστικό στοιχείο ή όχι το κρίνουν οι πολίτες που τους επιλέγουν.
Knowing him better...
1. Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τα κοινά;
Ασχολήθηκα για πρώτη φορά το 1979 ως νέος φοιτητής όταν ιδρύσαμε το Σύλλογο απανταχού Αμαραντιωτών και μου έκαναν την τιμή παρά την μικρή μου εμπειρία να με επιλέξουν για πρόεδρο. Στη συνέχεια μετά το Στρατό, ξανά στο Σύλλογο και την Ένωση Αγραφιώτικων χωριών, το ’86 στην κοινότητα και πάει λέγοντας. Όταν ξεκινάς την ενασχόληση με τα κοινά σε μικρή ηλικία είναι βέβαιο ότι το κίνητρο είναι η προσφορά και η αγάπη για τον τόπο σου. Από την πλευρά μου πιστεύω ότι διατηρώ ακόμη αυτό το κίνητρο. Προσπαθώ οι πράξεις, το ήθος και η εν γένει συμπεριφορά μου να είναι συμβατές με τα παραπάνω κίνητρα. Για το αν το καταφέρνω κριτές είστε εσείς .
2. Είναι σαφές ότι η ενασχόληση με την πολιτική απαιτεί πλήρες ωράριο και ολοκληρωτική αφοσίωση. Έχει γίνει ποτέ αιτία έκφρασης παραπόνων από μέλη της οικογενείας σας, επειδή νιώθουν ότι βρίσκονται σε δεύτερη μοίρα;
Αρκετές φορές. Όταν θυμώνει η γυναίκα μου, μου λέει: «από τότε που σε γνώρισα όλο με τους άλλους ασχολείσαι». Η αλήθεια είναι ότι προσπαθώ να τα συμβιβάσω, κοινά και οικογένεια, χωρίς να το επιτυγχάνω πάντα. Μερικές φορές οι υποχρεώσεις είναι τέτοιες που αναγκαστικά παραμελείς τις οικογενειακές υποχρεώσεις. Τότε το βάρος πέφτει στη σύζυγο, που στη δική μου περίπτωση τα καταφέρνει πολύ καλά, άσχετα αν όταν κουράζεται μου τα «ψέλνει» λίγο.
3. Περιγράψτε μας μια ημέρα σας.
Ξυπνάω αρκετά νωρίς είτε λόγω της δουλειάς είτε λόγω της αναπόφευκτης έντασης. Γυροφέρνω λίγο, σχεδιάζω κάποια πράγματα, σηκώνομαι, τρώω πάντα πρωινό και μεταξύ 7.00 και 7.30 π.μ. είμαι στο γραφείο. Διαβάζω γρήγορα – γρήγορα τις εφημερίδες, ενημερώνομαι από το διαδίκτυο και μετά με παίρνει «σβάρνα» η καθημερινότητα. Έρχονται οι αντινομάρχες, οι διευθυντές και οι λοιποί συνεργάτες για επίλυση προβλημάτων και υπογραφές. Ενδιάμεσα μπαίνουν πολίτες σε καθημερινή βάση αφού έχω επιλέξει να κρατάω την πόρτα του γραφείου ανοιχτή. Αυτή η επιλογή, μου «τρώει» χρόνο αλλά θέλω να μπορεί εύκολα οποιοσδήποτε πολίτης να με συναντήσει, αφού για να φτάσει στην πόρτα μου σίγουρα έχει κάποιο πρόβλημα. Όλο το πρωινό μέχρι τις 3.30 το μεσημέρι πάει έτσι συσκέψεις, τηλέφωνα, επισκέψεις σε έργα ή σε Υπηρεσίες της Νομαρχίας. Γυρίζω στο σπίτι για φαγητό, διαβάζω εφημερίδα πανελλήνιας εμβέλειας, ξαπλώνω τρία τέταρτα, ασχολούμαι με τον κήπο για μισή ώρα και στις 6.30 το απόγευμα ξανά στη Νομαρχία. Είμαι όλα τα απογεύματα στη Νομαρχία γιατί το πρωί με το συνδυασμό τηλεφωνημάτων, επισκέψεων πολιτών και υπηρεσιακών παραγόντων δεν μπορείς να σκεφτείς και να σχεδιάσεις. Αυτό γίνεται το απόγευμα, μόνος μου ή με τους αντινομάρχες. Παράλληλα δέχομαι και πολίτες και Δ.Σ. συλλόγων. Στις 9.30 με 10.00 μ.μ. φεύγω από τη Νομαρχία και κατά βάση γυρίζω σπίτι, εκτός αν έχω κάποια υποχρέωση παρουσίας σε εκδηλώσεις. Τα Σαββατοκύριακα τον πιο πολύ χρόνο μου τον τρώνε οι εκδηλώσεις. Χοροί, γάμοι κ.λπ. Επίσης κάθε δυο βδομάδες επισκέπτομαι τρία χωριά και συζητώ με τους κατοίκους. Δεν ξέρω αν ακούγεται ελκυστικό και πιθανώς πιστευτό ως 24ωρο, αλλά κάπως έτσι είναι.
4. Στο βιογραφικό σας αναφέρεται ότι ασχολείστε με την φωτογραφία. Τι σας τράβηξε σ' αυτή την μορφή τέχνης; Έχετε εκθέσει ποτέ φωτογραφίες σας; Μπορείτε να μας στείλετε δείγμα της δουλειάς σας;
Σαν φοιτητής είχα ένα συγχωριανό και φίλο που είχε «τρέλα» με τη φωτογραφία και κόλλησα. Για ένα χρόνο περίπου εν μέσω καταλήψεων μαζί με ένα συμφοιτητή μου και μετέπειτα κουμπάρο κρατήσαμε επαγγελματικά ένα φωτογραφείο. Το όνειρό μου το 1978 ήταν να αγοράσω μια Nikon F3, που ήταν από τις καλύτερες στην εποχή της. Παρά τα μεροκάματα που έκανα στην οικοδομή, δεν ντυνόμουν, δεν ξόδευα με στόχο να την αποκτήσω. Τελικά το ’81 συμβιβάστηκα με μια Nikon FΕ. Δεν έχω κάνει καμιά έκθεση. Κρατάω 100δες αρνητικά που κάποια στιγμή θα τα ψηφιοποιήσω. Πριν μερικά χρόνια συνέλεξα και επεξεργάστηκα 2000 παλιές φωτογραφίες από το χωριό μου και εκδώσαμε το φωτογραφικό λεύκωμα «Ο Αμάραντος στον 20ο αιώνα». Όσο για φωτογραφίες, στέλνω μερικές που έβγαλα φέτος τη Δευτέρα του Πάσχα. Το γεφύρι του Μοσχολουρίου, μιας και απευθύνομαι σε Σοφαδίτες και τις κουτσουπιές της Ραχούλας κατεβαίνοντας από τον Αμάραντο.
And now about the dirty stuff...(politics)
1. Στο πρόγραμμά σας το 2006 είχατε θέσει πολλούς στόχους, πιστεύετε ότι τους έχετε υλοποιήσει σε ικανοποιητικό βαθμό;
Η υλοποίηση των στόχων είναι μια διαδικασία που δεν σταματάει ποτέ. Ένα πρόβλημα λύνεις, δυο παρουσιάζονται. Έτσι άλλωστε βελτιώνεται και η ζωή μας. Κάνοντας μια σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια μπορώ να πω ότι υπερδιπλασιάσαμε τους ρυθμούς εκτέλεσης των έργων. Απορροφήσαμε σε δυο χρόνια 47 εκ. € ενώ τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια είχαν απορροφηθεί 46 εκ. €. Επίσης υλοποιούμε ένα πρόγραμμα μελετών από τα μεγαλύτερα στη χώρα, για να είναι προετοιμασμένος ο Νομός μας να εκμεταλλευτεί την κάθε ευκαιρία για τα επόμενα 15 χρόνια. Ακόμη προσπαθούμε να κάνουμε θετικές παρεμβάσεις σε όλους τους τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής είτε είναι μέσα στις άμεσες αρμοδιότητές μας είτε όχ,ι όπως: στην γεωργία , στις υποδομές παιδείας, στο εμπόριο και την επιχειρηματικότητα, στην υγεία, στην εξυπηρέτηση των πολιτών, στον τουρισμό και τον πολιτισμό.
2. Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μια έντονη αστικοποίηση στον Νομό μας, οφειλόμενη στα μεγάλα ποσοστά εσωτερικής μετακίνησης νέων κυρίως ζευγαριών στην πόλη της Καρδίτσας. Έχουν προβλεφθεί τρόποι ανάκαμψης του εκμαυλισμού των νέων από το αστικό περιβάλλον και αντιμετώπισης της αυξανόμενης ερήμωσης των μικρότερων δήμων και χωριών; Ποιοί είναι αυτοί;
Η άρνηση των νέων να παραμείνουν στα χωριά τους και κυρίως των κοριτσιών είναι από τα σημαντικότερα κοινωνικά ζητήματα. Αιτία είναι η έλλειψη διεξόδων. Τα αγόρια έχουν το καφενείο με τα χαρτιά και το ποτό, το ποδόσφαιρο, το κυνήγι και κατά κάποιο τρόπο ξεδίνουν. Τα κορίτσια τίποτε από αυτά. Αντίθετα σχολιάζεται οποιαδήποτε έξοδος από το σπίτι. Αναγκαστικά κινούνται προς την ανωνυμία που προσφέρει η πόλη παρασύροντας και το έτερον ήμισυ όταν πρόκειται για ζευγάρι. Πέραν από την απασχόληση για να παραμείνουν οι νέοι στα χωριά χρειάζονται διεξόδους και μακάρι να ήταν εύκολο να βρεθούν. Πρώτα απ’ όλα είναι ζητήματα νοοτροπιών που πρέπει να αλλάξουν. Σαν ένα μικρό παράδειγμα της κοινής μας αγωνίας για το τεράστιο αυτό ζήτημα, που προφανώς δεν αποτελεί απάντηση, αναφέρω ότι ζήτησα πρόσφατα από τον σύμβουλό μου για τα πολιτιστικά, να καταγράψει όλους τους Συλλόγους που έχουν χορευτικά ενήλικων γυναικών και να βρούμε τρόπους παρά το απαγορευτικό θεσμικό πλαίσιο να τους ενισχύσουμε, για να τις βοηθήσουμε να βγουν από το σπίτι, να κοινωνικοποιηθούν χωρίς ενοχές. Συμπερασματικά η αναστροφή της τάσης για αστικοποίηση είναι πολύ δύσκολη προσπάθεια, χωρίς εύκολες απαντήσεις.
3. Υπάρχει ομαλή εσωτερική συνεργασία με τους δημάρχους του Νομού; Ορισμένοι από αυτούς υποστηρίζουν διαφορετικές ιδεολογικές γραμμές σύμφωνα με το κόμμα στο οποία ανήκουν. Επιδρά αυτό στις μεταξύ σας σχέσεις;
Στρατηγική επιλογή του συνδυασμού μας, ήταν και είναι η συνεργασία. Να προτάσσουμε αυτά που μας ενώνουν κι όχι αυτά που μας χωρίζουν. Όταν εκλέγεσαι δεν επιλέγεις εσύ το τοπίο. Κυβέρνηση, Δημάρχους, βουλευτές Δ.Σ. φορέων. Καλείσαι μέσα σε αυτό το τοπίο να πετύχεις το καλύτερο δυνατό. Ο αποτελεσματικότερος τρόπος είναι η συνένωση των δυνάμεων παρά τις επιμέρους διαφορές. Με όλους λοιπόν, τους εκπροσώπους θεσμών και φορέων και ιδιαίτερα με τους Δημάρχους, επιδιώκουμε και έχουμε άριστη συνεργασία. Αυτό φαίνεται και από τα λόγια τους στις επισκέψεις στα χωριά και από τις συχνές συσκέψεις στη Νομαρχία για ευρύτερα ζητήματα. Ως Αυτοδιοικητικοί, θεωρούμε ότι είναι υποτιμητικό πρώτα απ’ όλα για μας τους ίδιους, να βλέπουμε τους πολίτες και πολύ περισσότερο τους αιρετούς εκπροσώπους τους με κομματική ματιά.
SC (sOfades ciTy)
1. Τον Απρίλιο παρευρεθήκατε σε μια εκδήλωση στην Αθήνα που αφορούσε την παρουσίαση του επιχειρηματικού σχεδίου για την κατασκευή πλίθινου χωριού στους Σοφάδες. Δεδομένης της έλλειψης τουριστικής πολιτικής από τον δήμο μας, πιστεύετε ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα θα καρποφορήσει;
Εκτιμώ ότι οι τρεις μεγάλοι Δήμοι Σοφάδες, Παλαμάς και Μουζάκι μπορούν να στηρίξουν από μια ξενοδοχειακή μονάδα έκαστος. Μόνο από τις διανυχτερεύσεις που συνεπάγονται οι γάμοι, οι βαπτίσεις και οι άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις δημιουργείται μια ικανοποιητική πληρότητα. Στο Μουζάκι έγινε ήδη μια πολύ καλή μονάδα με ιδιωτική πρωτοβουλία. Θεωρώ ότι και στους Σοφάδες υπάρχουν αντίστοιχες προϋποθέσεις. Το πλίθινο χωριό προσθέτει και την παραδοσιακή διάσταση. Αν θα καρποφορήσει το εγχείρημα εξαρτάται και από την επιμονή του Δήμου και από μια σειρά άλλους παράγοντες, όπως η οικονομική συγκυρία, το αν θα πεισθεί κάποιος ιδιώτης να επενδύσει κ.λπ. Τέλος, τι θα λέγατε για μια εταιρεία λαϊκής βάσης με Σοφαδίτες;
2. Η υποβάθμιση του Ονόχωνου ποταμού, που διασχίζει την πόλη μας, οφείλεται συλλήβδην στο ότι αποτελεί εστία μόλυνσης. Μετά την εξαγγελία υλοποίησης προγράμματος βιολογικού καθαρισμού, ποιό πιστεύετε ότι είναι το επόμενο βήμα για την ταυτοποίηση του ποταμού με την πόλη μας και την λειτουργία του ως τουριστικό πόλο έλξης;
Ο Ονόχωνος πρέπει να αξιοποιηθεί όχι μόνον εντός των Σοφάδων αλλά σε όλο το μήκος του. Η ΑΝ.ΚΑ. ετοιμάζει μια πρόταση προστασίας και ανάδειξης των ποτάμιων και παραποτάμιων συστημάτων. Η Δημοτική Αρχή προσπαθεί να βελτιώσει το δάσος του Ανωγείου και η Νομαρχία βοηθά με τη διάθεση μηχανημάτων. Κατά τη γνώμη μου η Δημοτική Αρχή, είτε κατά μόνας είτε με οδηγό τις προτάσεις και σκέψεις της ΑΝ.ΚΑ., πρέπει να συντάξει ολοκληρωμένη μελέτη για τον Σοφαδίτη, με αρχή το τμήμα εντός του οικισμού και να επιδιώξει τη χρηματοδότησή του. Η Νομαρχία παρά τους διακριτούς ρόλους των δυο βαθμών Αυτοδιοίκησης θα σταθεί αρωγός.
3. Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τα γνωστά προβλήματα της περιοχής λόγω της φθίνουσας αγροτικής οικονομίας στην οποία βασίζετε, αυξάνουν τα ποσοστά ένδειας ακόμα και σε μία περιοχή αυτάρκειας. Ωστόσο τι γίνεται με την "πνευματική ένδεια"; Υπάρχει μέριμνα για την αναδίφηση πολιτιστικών διεξόδων;
Είναι αλήθεια ότι η οικονομική ένδεια δημιουργεί μια γκρίνια, μια απογοήτευση που συμπαρασύρει όλους τους τομείς της ζωής και μεταξύ αυτών και τον πνευματικό. Η πνευματική ανάταση είναι υπόθεση των ζωντανών και υγιών δυνάμεων της κάθε τοπικής κοινωνίας. Ως Νομαρχία, παρά το ασφυκτικό θεσμικό καθεστώς που απαγορεύει οποιαδήποτε επιχορήγηση πολιτιστικών συλλόγων, προσπαθούμε να συνδράμουμε πρωτοβουλίες που αφορούν την ανάδειξη, την διατήρηση και προβολή της πολιτιστικής ταυτότητάς μας.
You ask it.. - You got it! (Ερωτήσεις των αναγνωστών του blog)
1. Περιγράψτε μας συνοπτικά το όραμά σας για τον Νομό.
Γεωργία οικονομικά βιώσιμη, με μείωση του κόστους παραγωγής και ανάπτυξη νέων συλλογικών δομών, αναστροφή της τάσης αστικοποίησης, άρση της οδικής απομόνωσης, δημιουργία τοπικής καταναλωτικής συνείδησης, στήριξη και ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, τουριστική ανάπτυξη, πλήρης απασχόληση.
2. Με ποιές ενέργειες προσπαθείτε να συμβάλετε στην λύση του οξύτατου αγροτικού προβλήματος που μαστίζει τον τόπο μας;
Υπάρχουν δυο παράμετροι που συμβάλλουν στην αύξηση του αγροτικού εισοδήματος πέραν των κοινοτικών ενισχύσεων. Η μείωση του κόστους παραγωγής και η μείωση της ψαλίδας μεταξύ τιμής παραγωγού και καταναλωτή. Για το πρώτο έχουμε υποβάλλει τεκμηριωμένη πρόταση για κατασκευή υποδομών στο πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» ύψους 169.000.000 €, με σημαντικότερο έργο τα κλειστά αρδευτικά δίκτυα Σμοκόβου προϋπολογισμού 75.000.000 €. Για το δεύτερο, απαιτείται στήριξη από την πολιτεία και ταυτόχρονη αλλαγή νοοτροπίας του αγρότη που να δώσει έμφαση σε νέες καλλιέργειες, στη συσκευασία, την εύρεση αγορών και κυρίως στην ένταξή του σε νέες συλλογικές δομές. Για το σκοπό αυτό από το Σεπτέμβρη, αφού η πολιτεία απουσιάζει, ξεκινάμε με την επιστημονική υποστήριξη της ΑΝ.ΚΑ., διάλογο με τους αγρότες, πρώτα σε όλες τις έδρες των Δήμων και στη συνέχεια στα μεγάλα χωριά, εξηγώντας τις νέες προοπτικές της γεωργίας και πως οι ίδιοι μπορούν να ενταχθούν σε υπάρχοντα προγράμματα, τα ποσοστά επιχορήγησης και να συζητήσουμε ποιος είναι ο πλέον πρόσφορος τρόπος δημιουργίας ομάδων συνεργασίας. Οι συλλογικές δομές είναι πλέον απαραίτητες, για την μείωση του κόστους εισροών (σπόροι, λιπάσματα, φάρμακα), για τις κοινές επενδύσεις που αφορούν την συσκευασία, την εύρεση αγορών και την επίτευξη καλύτερων τιμών πώλησης. Τέλος, όσον αφορά τις κοινοτικές ενισχύσεις, ενδεικτικά αναφέρω ότι από την ανάληψη των καθηκόντων μας και για τρεις συνεχείς χρονιές η Νομαρχία Καρδίτσας καταρτίζει και ελέγχει πρώτη σε όλη την Ελλάδα τις καταστάσεις πληρωμής των αποζημιώσεων από το πρόγραμμα μείωσης νιτρορύπανσης.
3. Ποιες προσπάθειες κάνετε για να βοηθήσετε στην λύση του υδρευτικού προβλήματος που αντιμετωπίζει ο Νομός μας, που ως γνωστόν είναι ο πρώτος στην επιβάρυνση από νιτρικά των υπογείων υδάτων σε όλη την Ευρώπη;
Όσον αφορά την ύδρευση Ανατολικής πλευράς που περιλαμβάνει 34 οικισμούς των Δήμων Σμοκόβου, Σοφάδων, Παλαμά, Άρνης και Φύλλου, η μελέτη που προκηρύχτηκε το 1999 από 500.000 €, ανέβηκε αρχικά στα 800.000 € και έφτασε τελικά σε κόστος τα 2.600.000 € με αποτέλεσμα να σταματήσει η εκπόνησή της. Όταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου παρ’ ότι οι υδρεύσεις είναι θέμα των Δήμων και του αντίστοιχου Συνδέσμου ύδρευσης, ξεκίνησα διαπραγματεύσεις με τον μελετητή με στόχο να μειωθούν οι απαιτήσεις του στο 1.200.000 € και να ολοκληρωθεί η μελέτη. Οι διαπραγματεύσεις καρποφόρησαν στο τέλος του 2007, αλλά μόλις πριν από δυο μήνες εξασφαλίστηκαν οι πιστώσεις από την πολιτεία. Μετά από αυτήν την εξέλιξη ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση της μελέτης και μετά αρχίζει ο αγώνας για την ένταξη του έργου. Σύντομα πάντως θα ανακοινωθεί η χρηματοδότηση μέρους του έργου «ύδρευση Ανατολικής πλευράς» με 9 εκ. € με πόρους του ΕΑΠΝΑ-2.
4. Πιστεύετε ότι η αγροτική οδοποιία έχει βελτιωθεί επί θητείας σας;
Η Νομαρχία παίρνει τακτική οικονομική ενίσχυση για Δημόσιες επενδύσεις(για έργα εκτός από επαρχιακή οδοποιία) περίπου 2.500.000 €. Από αυτά διέθεσε τα δυο πρώτα χρόνια 1.500.000 € για αγροτική οδοποιία δηλ. το 30%. Τα χρήματα αυτά είναι όμως σταγόνα στον ωκεανό. Χρειάζονται ειδικές πιστώσεις για να βελτιωθούν οι αγροτικοί δρόμοι. Σημειώνω ότι μέχρι το 1993 που καταργήθηκαν οι Δνσεις Εγγείων Βελτιώσεων το κράτος ξόδευε κάθε χρόνο για αγροτικά έργα 12.000.000 €, τα οποία τα πήρε και τα πήγε σε άλλες δράσεις. Αν δεν μπουν χρήματα από το «Αλ. Μπαλτατζής» ή άλλα προγράμματα, μόνο από τους Κ.Α.Π. της Νομαρχίας δεν λύνεται το πρόβλημα. Η Νομαρχία διαθέτει το 90% των τακτικών εσόδων της για τον αγρότη αλλά όπως προείπα αποδεικνύονται ελάχιστα. Κλείνω την απάντηση λέγοντας ότι η ευθύνη για το αγροτικό δίκτυο ανήκει στους ΤΟΕΒ και στους Δήμους, οι Νομαρχίες συμβάλλουν επικουρικά.
5. Επιθυμείτε να ανανεώσετε την θητεία σας για ακόμα μια τετραετία; Πότε στοχεύετε να το ανακοινώσετε;
Θεωρώ ως εύλογο χρονικό διάστημα που πρέπει να παραμείνει ένας αιρετός, επικεφαλής ενός θεσμού για να έχει τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα, την οχταετία. Η δεύτερη θητεία χρειάζεται γιατί οι χρόνοι πλέον από το σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση είναι μεγάλοι και λόγω του μεγέθους των έργων και του χρόνου που απαιτείται για την «ωρίμανση» (σύνταξη μελετών, ένταξη σε προγράμματα κ.λπ.) αυτών. Επίσης η δεύτερη θητεία, ειδικά όταν είναι η τελευταία με συνειδητή επιλογή, αποδεικνύεται πιο αποτελεσματική και λόγω εμπειρίας και εξ αιτίας της άσκησης διοίκησης χωρίς τους πιθανούς συμβιβασμούς που φέρνει ο στόχος της επανεκλογής. Παράλληλα, ακόμη κι αν η αποδοχή του επικεφαλής από την κοινωνία είναι καλή, δεν πρέπει να παραμένει πλέον της οχταετίας για να δίνονται ευκαιρίες σε νέα πρόσωπα με νέες ιδέες να προσφέρουν. Καταληκτικά λέω ότι θα διεκδικήσω μια ακόμη θητεία η οποία θα είναι και η τελευταία. Εκτιμώ δε ότι δεν χρειάζεται να γίνει ιδιαίτερη ανακοίνωση.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Καλό κουράγιο και δύναμη στην προσπάθειά σας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σxολίασε