10 Φεβ 2011

Όλοι μας, μισούμε ο ένας τον άλλον

by no_neutral
πηγές: πιτσιρίκος, karditsaLive

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί απάντηση στο σχόλιο ενός αναγνώστη στην προηγούμενη ανάρτησή μου, σχετικά με τους τσιγγάνους. Αναγκάστηκα να προχωρήσω στην προσεκτική αποδόμησή του προκειμένου να απαντήσω περιεκτικώς. Απολογούμαι εκ των προτέρων για το σεντόνι αλλά τέθηκαν ζητήματα  που χρήζουν ισότιμης αντιμετώπισης:

Χρήστος Παπαλόπουλος είπε...
Ο κάθε άνθρωπος πρέπει να εκφράζει τις απόψεις του ελεύθερα,δέν είναι δυνατόν να συμφωνούμε όλοι με όλα.Κατ' αρχήν θάθελα να ξέρω εάν εκφράζεις προσωπικές απόψεις -θέσεις ή επίσημα του Δήμου Σοφάδων,εάν είναι προσωπικές οι απόψεις σου θάπρεπε να τίς εκφράσεις προσωπικά και όχι πίσω από την βιτρίνα του sofades news,εάν εκφράζεις τις θέσεις του επίσημου Δήμου τότε πρέπει να τα πούμε στον Δήμαρχο.Εγώ προσωπικά διαφονώ ριζικά με τις θέσεις σου .Υπάρχει θέμα και μάλιστα μεγάλο,το εάν θέλουν οι Σοφαδίτες τους Αθίγγανους-Τσιγγάνους-Γύφτους το είδες σε παλαιότερη δημοσίευση (galop) που έκανες.Εσύ πιστεύεις οτι είναι Αθίγγανοι -Ρομά ή Γύφτοι,γιατί ο όρος Ρομά
-τσιγγάνος σημαίνει μετακινούμενος λαός χωρίς μόνιμη ιδιόκτητη κατοικία ,κάτι που δέν συμβαίνει με τους δικούς μας που έχουν ιδιόκτητες κατοικίες ,ορισμένοι σε ιδιόκτητα οικόπεδα οι υπόλοιποι σε καταπατημένες εκτάσεις του Δήμου με παράνομα οικίματα καλύβες -τσαντίρια που δέν πληρώνουν Δημοτικά τέλη (φώς-νερό)δικαίως γιατίείναι παράνομοι άρα δέν θα πρέπει να βρίσκονται εδώ.Πιστεύω ότι η πόλη μας δέν μπορεί να αφομοιώσει όλο αυτό το σμήνος που τρέχει για τα επιδόματα (άλλο σκάνδαλο αυτό)που στέλνει τα παιδιά στο σχολείο μέχρι τέλος Δεκεμβρίου για να πάρει το επίδομα και έπειτα εξαφανίζονται,(το εάν είναι αλλήθεια τα παραπάνω μπορείς να ζητήσεις στοιχεία από το 4ο Δημοτικό σχολείο),Είναι πολλά που έχω να πώ αλλά δέν είναι σωστό να κουράσω,άλωστε τα ξέρεις ,άσχετο άν δέν θές να τα παραδεχθείς.

απαντώ:

Φυσικά και είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να εκφράζει τις απόψεις του ελεύθερα. Άσχετα αν η ελευθερία του λόγου καταπατάται πολλές φορές. Αν συμφωνούσαμε όλοι με όλα, ή έστω οι περισσότεροι, θα ήμασταν προγραμματισμένα ζόμπι και όχι νοήμονα όντα (χμ.. τώρα που το σκέφτομαι μήπως είμαστε ήδη προγραμματισμένα ζόμπι – παπαγαλάκια εν αγνοία μας;) Μ' αυτό το σκεπτικό ένιωσα την ανάγκη εξάλλου να παραθέσω την εναντίωσή μου στις -τουλάχιστον- ρατσιστικές φωνές που ακούστηκαν ευθαρσώς στην προσωπική σελίδα του δημάρχου στο facebook. Ο οποίος παρεμπιπτόντως έσπευσε να τις ενθαρρύνει, κάνοντας “like” σε σχόλια του τύπου geitona mhn fovasai phra karampina....”, “etc agori m...exw k gw flomper...tous exoume...” και “einai kai o (τάδε) apenanti exoume trigono diavoulou...”, ενστερνιζόμενος έτσι ακραίες θέσεις που μπορούν να αποδειχτούν ιδιαίτερα επικίνδυνες.
Φυσικά και εκφράζω προσωπικές απόψεις. Δεν αποτελώ εντεταλμένο πρόσωπο ούτε και εκπρόσωπο τύπου κανενός Δήμου – δημάρχου ή οποιουδήποτε άλλου φορέα ή προσώπου. Εκπροσωπώ τον εαυτό μου και μόνο. Ωστόσο δεν αντιλαμβάνομαι γιατί θεωρείται μεμπτό να χρησιμοποιώ το βήμα που μου χαρίζεται μέσω του Sofades News για να εκφέρω -στα πλαίσια της ελευθερίας του λόγου που υπερασπιστήκατε εξ' αρχής- τις απόψεις μου. Μ' αυτή την ιδιότητα ξεκίνησε άλλωστε η χρήση των ιστολογίων (blog). Ως προσωπικά διαδικτυακά ημερολόγια, όπου καταγράφονται προσωπικές απόψεις για οτιδήποτε απασχολεί τον γράφοντα. Στη συνέχεια βέβαια μετεξελίχθηκαν σε πολυμορφικούς ιστοτόπους που εμπεριέχουν ποικίλες ιδιότητες, όπως αυτή της ενημέρωσης ή και της ψυχαγωγίας. Αν η ένστασή σας έγκειται στην ανωνυμία μου, θα προτιμούσα να κρίνετε το περιεχόμενο των απόψεών μου, ανεπηρέαστος από προκαταλήψεις που συνοδεύουν -αναπόφευκτα δυστυχώς- το φύλο, την ηλικία, την κοινωνική κατάσταση ή άλλους παράγοντες.
Φυσικά και έχετε το δικαίωμα να διαφωνείτε ριζικά μαζί μου. Ωστόσο θα εκτιμούσα περισσότερο τη δήλωσή σας αν συνοδευόταν από πιο εμπεριστατωμένα επιχειρήματα. Αναγνωρίζω ασφαλώς την πλησμονή προβλημάτων που έχουν προκύψει σε σχέση με τους τσιγγάνους. Αναφέρεστε στην άποψη των σοφαδιτών για την παρουσία των αθίγγανων χρησιμοποιώντας ως κριτήριο τα αποτελέσματα μιας διαδικτυακής δημοσκόπησης (λυπάμαι που το παραδέχομαι αλλά δεν αποτελεί την πλέον αξιόπιστη πηγή) όπου συμμετείχαν πολύ λίγα άτομα συγκριτικά με τον συνολικό πληθυσμό των Σοφάδων. Όπως καταλαβαίνετε, για να είμαστε ακριβείς θα πρέπει να διεξαχθεί άλλου είδους έρευνα. Δεν μπορούμε να βασιστούμε ανερυθρίαστα σε μια ελλιπή ένδειξη για την διεξαγωγή έγκριτων συμπερασμάτων. Και ας δεχτούμε (υποθετικά πάντα) ότι όντως το μεγαλύτερο μέρος των Σοφαδιτών δεν θέλουν τους αθίγγανους στην περιοχή τους. Αυτή η άποψη θεωρείται αυτόματα ορθή; Μ' αυτή τη λογική μπορεί οποιοσδήποτε να ισχυριστεί και να απαιτήσει οτιδήποτε με την επίφαση της δύναμης της πλειοψηφίας. Εγώ πχ δε θέλω τον κάδο των απορριμάτων έξω από το σπίτι μου. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί η επιθυμία μου πρέπει να δημιουργήσει πρόβλημα στους συνανθρώπους μου. Αν οι σοφαδίτες δεν θέλουν τους τσιγγάνους στην περιοχή τους είναι δικό τους πρόβλημα και θα πρέπει να ζήσουν μ' αυτό αν δεν είναι σε θέση να συνειδητοποιήσουν ότι αυτή η γαμημένη πόλη δεν ανήκει σε κανέναν και σε όλους μαζί ταυτόχρονα. Τι πάει να πει δεν τους θέλουν; Ως τι τους διώχνουν; Ως ιδιοκτήτες της πόλης; Υπάρχουν και τείχη; Ειδικό κλειδί που επιτρέπει την είσοδο σε εγκεκριμένους κατοίκους μόνο;

Η λέξη "Ρομ", που χρησιμοποιείται σε πολλές περιοχές από τους ίδιους, σημαίνει στη γλώσσα τους "άντρας" ή "σύζυγος". Είναι γεγονός ότι οι Ρομά, τσιγγάνοι, αθίγγανοι, ή όποια άλλη ταμπέλα θέλετε, έχουν παράδοση στο νομαδικό τρόπο ζωής, πράγμα που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, είτε μέσω των εποχικών μετακινήσεων με σκοπό την εύρεση εργασίας σε συγκεκριμένες περιοχές, είτε μέσω της μετοίκισής τους σε άλλους οικισμούς με σκοπό την αναζήτηση καλύτερων συνθηκών διαβίωσης. Όπως καταλαβαίνετε οι συνεχείς ρατσιστικές επιθέσεις, οι διώξεις, οι απάνθρωπες υποδαυλίζουσες ή και κατάφωρα άμεσες πολιτικές εκδίωξής τους δεν αποτελούν πρωτοτυπία της περιοχής μας. Αυτός ο τρόπος αντιμετώπισης από τους τοπικούς άρχοντες, τους αρχηγούς κρατών, τις αρχές αλλά και τους κατοίκους της εκάστοτε περιοχής, συνέτειναν εξάλλου -σε συνδυασμό και με άλλους παράγοντες- και στη συνεχή μετακίνηση των τσιγγάνων. Άρα το μερίδιο των ευθυνών που τους έχουν χρεώσει όσων αφορά την αδυναμία ένταξής τους σε μια συγκεκριμένη περιοχή μάλλον αναλογεί σε όλους τους άλλους πολύ περισσότερο παρά στους ίδιους τους τσιγγάνους. Οι συνεχείς μετακινήσεις είχαν σαν συνέπεια και την αδυναμία ελέγχου βέβαια. Πράγμα που δεν συμφέρει καθόλου κράτη που βασίζουν τις πολιτικές τους στη βία και την καταστολή. Ωστόσο αδυνατώ να συλλάβω για ποιο λόγο σας ενοχλεί το γεγονός ότι οι τσιγγάνοι των Σοφάδων δεν έχουν επιλέξει κατά πλειοψηφία να ζουν αποκλειστικά ως νομάδες. Το ότι έχουν “καταπατήσει” περιοχές όπως λέτε οφείλεται στην ατέρμονη ανέχειά τους. Από τη στιγμή που ζουν στην περιοχή μας -δεν ξέρω και 'γω από πότε (μιλάμε για τόσο παλιά)- το λιγότερο που θα οφείλαμε να κάνουμε θα ήταν να προνοήσουμε για την καθολική μεταστέγασή τους σε σπίτια (όπως αυτά του νέου οικισμού) ή έστω για τη νομιμοποίηση της γης όπου διαμένουν. Αλλά πότε είχαμε κράτος πρόνοιας για να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο; Μόνο κράτος διαφθοράς είχαμε, που έκανε τα στραβά μάτια και έδινε σπίτια σε τσιγγάνους που λάδωναν τους τοπικούς άρχοντες και όχι σ' αυτούς που τα είχαν πραγματικά ανάγκη. Αν είχαν λυθεί αυτά δεν θα υπήρχε και το πρόβλημα των δημοτικών τελών. Απαιτείται αξιολόγηση και ιεράρχηση των προβλημάτων. Έχουν μαζευτεί πολλά. Αν καταπιαστούμε με τα καίρια θα επιλυθούν αλυσιδωτά και τα δευτερεύοντα και συνακόλουθα αυτών. Πως μπορούμε να απαιτούμε από μια ευαίσθητη κοινωνικά ομάδα που στην πλειοψηφία της αντιμετωπίζει βασικά προβλήματα διαβίωσης να είναι συνεπείς απέναντι στις υποχρεώσεις της στο δήμο, εξοφλώντας δημοτικά τέλη από τη στιγμή που ο δήμος έχει επιδείξει ένα πρόσωπο έντονης αδιαφορίας, το οποίο προσπαθεί να μακιγιάρει παραπλανητικά με πασαλείμματα του τύπου 4ο δημοτικό σχολείο αποκλειστικά για τσιγγάνους και παροχή λυόμενων για την μερική μεταστέγασή τους;

Όσο για τα επιδόματα (φαντάζομαι αναφέρεστε στα πολυτεκνικά), μια κινέζικη παροιμία λέει: “Αν θες να χορτάσεις έναν άνθρωπο για μία μέρα δώσ'του ένα ψάρι. Αν θες να τον χορτάσεις για μια ζωή μάθε του ψάρεμα.” Αντί να εξεγείρεστε για την πολυετή αδυναμία του κράτους – δήμου να τους μάθει να επιβιώνουν μόνοι τους και την προκλητική αδιαφορία όλων μας (ως συνάνθρωποί τους, ως γείτονες), διαμαρτύρεστε που δεν τους αφήνουμε να λιμοκτονήσουν κόβοντάς τους και την ελάχιστη βοήθεια των επιδομάτων. Φυσικά και θα σφετεριστούν πλαστά στοιχεία ώστε να πληρούν τις προϋποθέσεις για την είσπραξη των επιδομάτων και άτομα που δεν τα δικαιούνται απ' τη στιγμή που είναι η μόνη σανίδα σωτηρίας τους. Εξάλλου, όλα αυτά γίνονται με την ανοχή φορέων και προσώπων που προφανώς έχουν ίδιον όφελος.
Όσων αφορά τα σχολικά επιδόματα, δεν αμφισβητώ την πιθανότητα (δεν το έχω εξακριβώσει οπότε δεν μπορώ να το δεχτώ άκριτα) να στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο μέχρι να εξασφαλιστεί η αποπληρωμή των χρημάτων. Αλλά και ποιο σχολείο; Το 4ο δημοτικό αποτελεί ντροπή για το αυτοαποκαλούμενο δημοκρατικό κράτος μας, το οποίο στοχεύει στην αποξένωση των τσιγγάνων, ενώ παράλληλα ισχυρίζεται ότι επιθυμεί την ομαλή ένταξή τους στον κοινωνικό ιστό μας. Οι γνώσεις που τους παρέχονται δεν επαρκούν – για διάφορους λόγους- γεγονός που δυσχεραίνει απίστευτα την μετέπειτα μετάβασή τους στο γυμνάσιο. Μπορείτε να ανατρέξετε και στις μαρτυρίες των φοιτητών πλέον τσιγγάνων, που περιγράφουν τον Γολγοθά τους μέχρι να πετύχουν την εισαγωγή τους σε σχολές.

Απο ποια άποψη η πόλη μας δεν μπορεί να αφομοιώσει τον πληθυσμό των τσιγγάνων; Είναι μια κωμόπολη που αναμφίβολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πλέον χωριό, καθώς ερημώνει όλο και περισσότερο χρόνο με το χρόνο. Σε καμία περίπτωση δεν τίθεται ζήτημα υπερπληθυσμού. Επίσης αρκετοί έμποροι έχουν ωφεληθεί ποικιλοτρόπως από τους τσιγγάνους, χωρίς τους οποίους η επιβίωση της επιχείρησής τους θα ήταν ιδιαίτερα αμφίβολη. Άρα το συμπέρασμά σας είναι κάπως αυθαίρετο. Οι Σοφάδες όχι μόνο μπορούν να αφομοιώσουν τους τσιγγάνους, αλλά επιβάλλεται να το κάνουν, αν θέλουν να μην καταντήσουν εν καιρώ ένα ξεχασμένο ακατοίκητο χωριό. Το ζήτημα της εγκληματικότητας –το οποίο έχει μεγιστοποιηθεί εσκεμμένα από τον κύριο Παπαδόπουλο για λόγους που αναφέρω παρακάτω- θα πρέπει να αντιμετωπιστεί στη ρίζα του – που είναι όλοι οι παράγοντες που προανέφερα- και όχι επιφανειακά. Η παραίνεσή σας ότι από τη στιγμή που είναι παράνομοι δεν θα πρέπει να βρίσκονται εδώ, θα πετύχαινε μόνο την μετατόπιση του προβλήματος και όχι την επίλυσή του. Αλλά, όπως εύστοχα παρατηρεί και ο πιτσιρίκος, “αυτό το επιχείρημα είναι πολύ ελληνικό. Μακριά από τον κώλο μας κι όπου θέλει ας είναι.” Μήπως ν' αρχίσουμε να σκεφτόμαστε λίγο περισσότερο ανθρωπιστικά και λίγο λιγότερο εγωκεντρικά και ιδιοτελώς. 



Τέλος δεν είμαι σε θέση, δυστυχώς, να ψυχανεμιστώ τι εννοείτε ακριβώς όταν ισχυρίζεστε ότι ξέρω και άλλα πολλά ακόμα (όπως και 'σεις) αλλά δεν θέλω (σύμφωνα με τον ισχυρισμό σας πάντα) να τα παραδεχτώ. Παρακαλώ αποσαφηνίστε. Δεν πρόκειται να κουράσετε καθόλου. Αντιθέτως, είναι πολύ ευχάριστη η εκφορά διαφορετικών απόψεων. Ο αντίλογος μέσω γόνιμης συζήτησης με επιχειρήματα είναι το λιγότερο επιθυμητός. Θα χαρούμε να φιλοξενήσουμε τις θέσεις σας, χωρίς ίχνος λογοκρισίας. Ωστόσο, θα πρέπει να αναμένετε την ανάλογη κριτική. Αυτός είναι θεωρώ και ο μόνος υγιής τρόπος ανταλλαγής ιδεών. Αρκεί να κυριαρχούν καλές προθέσεις με σκοπό την προσπάθεια επίλυσης των ουσιαστικών προβλημάτων και όχι ανούσιες διενέξεις, που απλά επιβεβαιώνουν το ρητό “διαίρει και βασίλευε”. Αυτό προσπάθησε να κάνει άλλωστε ο δήμαρχος Σοφάδων όταν διοχέτευσε στον Τύπο την μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε εναντίον τσιγγάνων, που σύμφωνα με τον ίδιο προέβησαν σε παράνομες πράξεις. Ποιο ήταν το γεγονός; Κάποιοι (ίσως τσιγγάνοι, κανείς δεν το ΄χει επιβεβαιώσει με σιγουριά) προκάλεσαν φθορές στο καινούργιο κλειστό γυμναστήριο Σοφάδων σπάζοντας -μεταξύ άλλων- τζάμια. Ποια ήταν η υποχρέωση του δημάρχου; Να αποκαταστήσει τα σπασμένα τζάμια. Τι έκανε για να δικαιολογήσει την αδυναμία του να προχωρήσει στην αντικατάστασή τους; Δημοσίευσε στην προσωπική σελίδα του στο facebook τη μηνυτήρια αναφορά που στοχοποιεί τους τσιγγάνους για την επίθεση. Τι κατάφερε μ' αυτό; Αποπροσανατόλισε τους πολίτες, εναντιώνοντάς τους στους τσιγγάνους. Έτσι θα ασχολούνται με το πως θα τους διώξουν, κατηγορώντας αυτούς για όλα τα δεινά, ξεχνώντας να καταλογίσουν ευθύνες για την μη άμεση αποκατάσταση των τζαμιών, γεγονός που μπορεί να αποβεί άκρως επικίνδυνο. Παραθέτω την απάντηση του δημάρχου σε σχετική ερώτηση:Η αλλαγή των τζαμιών θέλει χρήματα κι αυτή τη στιγμή ο Δήμος δεν μπορεί να προχωρήσει στη δαπάνη αυτή γιατί δεν έχουμε ακόμα προϋπολογισμό λόγω των διοικητικών αλλαγών του Καλλικράτη. Αυτό δε θα γίνει συντομότερα από το Μάρτη. Όμως, ακόμα κι αν αλλάξουμε σήμερα τα τζάμια (το οποίο έχουμε κάνει ήδη μία φορά), ακόμα κι αν πλήρώσουμε 3-4.000 ευρώ (για δεύτερη φορά), ποιος εγγυάται ότι ΑΥΡΙΟ η κατάσταση δε θα είναι η ίδια??????”.
Επί τη ευκαιρία, διευκρινίζω ότι σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογώ τις καταγεγραμμένες -και όχι υποθετικές- παράνομες πράξεις των τσιγγάνων. Παρ' όλα αυτά είμαι σε θέση να τις αιτιολογήσω. Μου φαίνεται απολύτως φυσιολογικό να υπάρχουν τέτοιου είδους αντιδράσεις -όπως η επίθεση αθίγγανων με αεροβόλο κατά αθλουμένων στο δημοτικό στάδιο Σοφάδων- από χρόνιους δέκτες ρατσιστικών συμπεριφορών, που ακροβατούν μεταξύ φτώχειας, αναλφαβητισμού, εξαθλίωσης, εγκληματικότητας και όλων των άλλων παραγόντων.

2 σχόλια:

no_neutral είπε...

Ήθελα να μοιραστώ ότι αποφάσισα να μην υποκύψω στις προκλητικές προσταγές αναγνώστη -που συνοδεύτηκαν από αστείες απειλές- σχετικά με την δημοσίευση (ως ξεχωριστή ανάρτηση) του ηλεκτρονικού μηνύματος που μου απόστειλε, όπου απαιτεί να ανασκεύασω την άνωθι ανάρτηση επειδή εμπεριέχει σχόλια που -αυτοβούλως- ο ίδιος αποφάσισε να εκθέσει σε έναν δημόσιο διαδικτυακό χώρο (αυτόν του facebook). Αν προβώ σε μια τέτοια πράξη, θα υποβιβάσω αυτόματα το κύριο θέμα που έθεσα εξ' αρχής προς συζήτηση και προβληματισμό, αυτό των τσιγγάνων. Δεν διατίθεμαι ν' αφήσω το γάμο και να τρέχω για πουρνάρια, μέσω της εμπλοκής σε ανούσιες προσωπικές διενέξεις. Υπενθυμίζω ωστόσο ότι μπορεί -όπως όλοι μας- να χρησιμοποιήσει το βήμα που του προσφέρεται ελεύθερα στο ιστολόγιό μας, παραθέτοντας -χωρίς ίχνος λογοκρισίας από μέρους μας- το κείμενό του υπό τη μορφή σχολίου. Όσων αφορά το ζήτημα της ανωνυμίας, που τέθηκε από πολλούς, χαίρομαι που σας ενδυναμώνει το αίσθημα της αμφισβήτησης. Δεσμεύομαι ότι θα υπάρξει εν καιρώ σχετική ανάρτηση, όπου θα επεξηγώ και θα αναλύω επακριβώς τους λόγους που την επέλεξα. Προς το παρόν, το μόνο που έχω να αντιτάξω -χρησιμοποιώντας την εύστοχη παρατήρηση ενός γκουρού- είναι το εξής: “καλύτερα ανώνυμος και σώφρον, παρά επώνυμος και κλόουν”.

Φιλικά αλλά και καχύποπτα,
no_neutral

Ανώνυμος είπε...

ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΒΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΓΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΔΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΓΦΣΔΓΗΣΒΩΣΤΡΞΥΤΘΚΞΙΛΙΛΚ,ΟΠςΡ;111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111

Δημοσίευση σχολίου

Σxολίασε